fredag 5 mars 2010

Sjukstuga igen!

Jaha då ligger Elliot däckad igen med feber och ont i halsen. Det är hans fjärde infektion sen vi kom hit. Vi andra har haft ungefär lika många så man kan säga att vi varit sjuka sen vi kom hit helt enkelt. Antingen är vi ett ovanligt klent släkte i familjen Collins eller så är det andra bakterier här i USA som vi inte har prövat på ännu. Trist är det i alla fall och ännu tristare är det att jag är tvungen att ställa in min och Annas date i Westchester Mall för säkert 5 gången. Det måste vara så att de högre makterna inte vill att vi ska ses och speciellt inte i Westchester Mall. Varje gång vi bestämmer en träff där så blir antingen någon av alla våra barn sjuka eller så blir det snöstorm och nu är det vara 5 veckor kvar till Anna ska nedkomma med sitt tredje barn så frågan är...

Hur som helst så behövde jag i alla fall inte ställa in lunchen med Tina igår. Jag förundras verkligen över hur mycket jag uppskattar att umgås med mina landsystrar från Sverige. Trots att det finns så himla många trevliga människor runt omkring oss, Amerikanare, Engelsmän, Irländare, Tyskar, Japaner så är det något speciellt och okomplicerat att umgås med sina landsmän. Herregud vad patriotisk jag blivit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar